Vampierenmarketing


De Amerikaanse serie “True Blood” kent bij ons steeds meer aanhangers en fans. Welkom in de futuristische wereld waarin vampieren in leven blijven dankzij kunstmatig bloed.

Weeral een vampierenserie? Ja, maar deze keer wel slim aangepakt.

Het verhaal rond “True Blood” begon een eigen leven te leiden onder de echte die-hard fans. Het begon allemaal met een onschuldige mailing met daarbij flesjes bloed. De mailing werd naar een selecte groep van mensen gestuurd.

Later waren de billboards, posters en online banners aan de beurt. Het kunstmatige bloed werd sterk gepromoot. Een nieuwe trend op komst? Wie weet drinken we binnenkort allemaal kunstmatig bloed. Lekker!

Date tussen fictie en realiteit
Door deze cross-overs naar de realiteit, werd “True Blood” meer dan een serie. Mensen werden onderdeel van iets wat enkel zij konden begrijpen.

Het tweede seizoen werd kort daarna al snel realiteit. Voor de marketeers, tijd om een nieuwe straffe campagne te bedenken.
Datingsites voor vampieren, gelijke rechten voor vampieren, het kon niet gek genoeg. En de populariteit, die bleef groeien.

Bij de komst van het derde seizoen, steekt HBO de draak met hun eigen campagne. Hoe? Dat kan je hieronder zien.

De laatste PR stunt werd uitgevoerd door een bekende True Blood fan: Snoop Dogg.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s