Amigurumi


Onlangs kwam ik een Maastricht een schattig gehaakt diertje tegen. Ik vroeg mezelf af of ik dit niet zelf zou kunnen maken.

Even later ging ik op onderzoek. Ik kwam meteen de term “Amigurumi” tegen. Betekenis? Wel dit is een Japanse term die staat voor “gehaakte beestjes” . Net zoals die beestjes die ik in Maastricht tegen kwam.

En blijkbaar zijn de diertjes populairder dan ooit. Eenvoudig te maken en leuk om te verzamelen of om als cadeau te geven. Altijd weer uniek.

Bron: http://www.amigurumis.nl/

Geef een reactie

