Touchtechnologie, de trend van 2012?


omnitouch: hci

De evoluties in touchscreens gaan steeds sneller en sneller. Ik vroeg me dan ook vaak af hoe lang het nog zou duren vooraleer alles kon omgetoverd worden tot een touchscreen.

omnitouch hci

En jawel, het antwoord op mijn vraag kreeg ik meteen toen ik volgende video bekeek van het Human Computer Interaction Institute.

Finger Tracking:

Daar hebben enkele wetenschappers samen met Microsoft een systeem ontworpen waarmee je de meest alledaagste dingen kan omtoveren tot een touchscreen. Het project Omnitouch maakt dan ook gebruik van een picoprojector, bewegingssensor en wat software.

Bron: http://www.chrisharrison.net/index.php/Research/OmniTouch

Geef een reactie

